در کتاب حاضر ، کوششی برای ارایٔه تصویری کلی از فرمسازی در دوره نو به عمل آمده است .
با آنکه تاریخ آموزش فرم موسیقایی به معنای امروزی کلمه بیش از دو قرن سابقه دارد ، اما نباید گفت که تیٔوری فرم این دوره کامل شده است .
در این کتاب ، مؤلف اهداف خودش را دنبال کرده است ، که عبارتند از : جمعبندی دستاوردهای ارزشمند آموزش فرم کلاسیک در سالهای گذشته ، برطرف کردن کمبودهای فراوان باقیمانده در تیٔوری فرمهای کلاسیک – رومانتیک ، توصیف به حد کافی گسترده فرمها در موسیقی قرن هفدهم ، تعیین خطوط اساسی فرمها در موسیقی قرن بیستم .
نقد و بررسیها
تاکنون نظری ثبت نشده است.